Tesla, una dintre cele mai mari companii de mașini electrice din lume, a revoluționat modul în care oamenii văd transportul și industria automobilelor. În ultimii ani, compania a înregistrat o creștere semnificativă în ceea ce privește vânzările, inovațiile tehnologice și impactul global.
În acest articol, vom trece în revistă 11 statistici uimitoare despre Tesla care arată de ce este un lider de piață și ce anume face ca această companie să fie atât de diferită de celelalte companii producătoare de automobile.
În 2012, primul său an de producție, Tesla a produs 3.100 de vehicule Model S. Zece ani mai târziu, Tesla a produs 1,37 milioane de vehicule, ceea ce implică o creștere a producției de 44.093,5%, o cifră absolut impresionantă.
Tesla s-a listat la bursă în 2010 la prețul de 18 dolari pe acțiune. Deși anul 2022 nu a fost un an bun pentru investitorii Tesla, cu o scădere a acțiunilor de 70% din cauza îngrijorărilor legate de încetinirea economiei, investitorii timpurii încă se bucură de câștiguri foarte mari.
În 2022, vânzările totale au crescut de la 53,832 miliarde de dolari la 81,462 miliarde de dolari. Veniturile din vânzări auto în 2022 au reprezentat cea mai mare parte a veniturilor totale, în valoare de 71,462 miliarde de dolari. Tesla a înregistrat un EBITDA ajustat de 19,186 miliarde de dolari în 2022, față de 11,621 miliarde de dolari acum un an.
În 2020, Tesla a obținut un profit de 862 de milioane de dolari. Până în 2021, a câștigat 5,6 miliarde de dolari în profit net, ceea ce reprezintă o creștere de 665% față de anul 2020.
Între 2014 și 2022, costurile de cercetare și dezvoltare ale Tesla s-au triplat, crescând de la aproximativ 465 de milioane de dolari la aproape 1,5 miliarde de dolari. Această creștere vine ca rezultat al focusului companiei pe tehnologii de vârf, inclusiv baterii auto electrice și infrastructură de încărcare.
Costul mediu de producție a unei mașini Tesla a scăzut cu mai mult de jumătate, de la 84.000 de dolari în 2017 la 36.000 de dolari în 2022. Interesant este că economiile obținute nu se datorează doar reducerii costurilor bateriilor. Tesla a investit masiv în lanțul său de aprovizionare pentru a crea noi eficiențe și a mutat producția în regiuni mai ieftine, inclusiv în piețe internaționale, cum ar fi Berlin, Germania.
BMW a produs aproximativ 2,5 milioane de vehicule în 2021. Echipa de management a Tesla țintește spre aproximativ 2,1 milioane de vehicule produse în 2023. Dacă ritmul de creștere va accelera mai repede decât se preconizeazaă, Tesla ar trebui să poată rivaliza cu nivelul de producție al BMW în 2023 sau în 2024.
Tesla a început anul 2023 cu 127,855 de angajați, ceea ce reprezintă o rată de creștere de 23,2% față de anul 2022. Această creștere a numărului de angajați ai Tesla a fost posibilă, în mare parte, datorită expansiunii continue a companiei pe piețele internaționale, dar și creșterii producției de mașini electrice.
Tesla se apropie tot mai mult de mașinile complet autonome, lucru demonstrat de îmbunătățirile pe care compania le face în sistemele de inteligență artificială ale acestora.
CEO-ul Tesla, Elon Musk, estimează că aprobarea reglementară la nivel mondial pentru mașinile complet autonome nu va avea loc până când nu se vor colecta date echivalente cu 6 miliarde de mile. În 2022, sistemele de inteligență artificială ale Tesla au fost supuse la mai mult de 3 milioane de mile pe zi. Această implică faptul că această țintă de 6 miliarde de mile nu va fi atinsă până în 2027, iar procesul de aprobare reglementară ar putea fi chiar mai lent.
Tesla a vândut peste 55.000 de mașini în China în decembrie. Asta reprezintă o scădere cu 21% față de anul precedent și cu 44% față de luna anterioară. Cu toate acestea, vânzările din China pe tot parcursul anului au crescut cu 50%. China este văzută ca o piață cheie pentru compania lui Elon Musk, deoarece reprezintă aproximativ 40% din vânzările totale.
În noiembrie, Tesla a vândut 31.820 de mașini în Europa, ceea ce reprezintă o creștere de 97% față de lună precedentă. Iată încă o statistică interesantă Tesla: Model Y a obținut un titlu unic că fiind cea mai bine vândută mașină de pasageri în noiembrie, cu o creștere de vânzări de 260%.
Statutul BMW că cel mai bine vândut brand de lux s-a încheiat în 2021, deoarece Tesla a vândut cu mai mult de 158.612 unități, conferindu-i un statut neoficial de cel mai bun brand de mașini de lux din America.
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Disclaimer: CFD-urile sunt instrumente complexe și prezintă un risc ridicat de a pierde bani rapid din cauza efectului de levier. Între 74-89% din conturile investitorilor de retail pierd bani atunci când tranzacționează CFD-uri. Trebuie să luați în considerare dacă sunteți în măsură să suportați riscul de a vă pierde investiția.
Acest site conține linkuri către diverși brokeri. Dacă faceți o achiziție prin intermediul unuia dintre aceste linkuri, Investmag poate primi o compensație.